Av sommartjugohundraelva - 26 juli 2011 05:15

När vi kom hem från vingården så gick vi ner på stranden. Jättehärligt som vanligt, vi solade och badade. Men när vi var i vattnet så gjorde det helt plötsligt jätteont i min tå. Jag tog upp foten och tittade, då blödde det från tån och såg att det var ett skärsår. Så vi gick upp. Det gjorde verkligen jätteont och jag gick upp mot hotellet och sköljde av foten, fick plåster av en tjej som jobbade i baren. Hon sa att antingen hade jag skurit mig på en stor snäcka eller blivit "skuren/biten/stucken" av en stingray... Vilket det än va så va det viktigt att skaffa medicin och hålla såret rent för att slippa läskiga infektioner. Så det va bara att ge sig iväg till ett apotek.

Jag har fruktansvärt ont i foten och det strålar upp i benet. Men vi har googlat massor och det ska inte vara någon fara om man sköter om sitt sår, det onda kan hålla på i upp till två dagar. Om man hade otur så kunde foten svullna och bli blå men det har inte min gjort så jag har bara drabbats av en lindrigare version, skönt!

Så mamma och pappa ni behöver inte vara oroliga;)

Av sommartjugohundraelva - 26 juli 2011 05:10

Har ju glömt att visa vår bil som vi cruisar runt i

Av sommartjugohundraelva - 26 juli 2011 05:01

I förmiddags åkte vi till en vingård, Eden Winery.

En jättegullig tant tog emot oss och berättade om sin gård. Hon och hennes man har varit gifta i 60 år och deras vingård sköts bara av familjen. Tyvärr har deras gård här i Florida blivit förstörd av hurricanes så det fanns inget att gå runt och titta på. Det är inte värt för dom att börja om för det tar minst 6 år innan man kan börja få in pengar av sin rörelse, tråkigt för dem:( Men de hade även en gård längre norrut.

De tillverkade 6 st olika viner och vi fick prova dem alla. Det var egentligen bara ett som vi inte tyckte om, tre som vi verkligen gillade och köpte.

En mysig liten utflykt!

Av sommartjugohundraelva - 25 juli 2011 03:11

Vi gick längs med stranden till piren idag efter vi ätit middag. Vi åt middag på en italiensk restaurang, ravioli fylld med hummer i vodkasås och scampi, mycket gott.

Ute på piren så stod det många och fiskade, vi såg en få napp... en ynklig liten fisk;)

Vi såg en skylt som berättade att i morse när de hade mätt vattentemperaturen så va det 31,1 grader... och då va det på morgonen!

Av sommartjugohundraelva - 24 juli 2011 20:43

Nu har vi spenderat några timmar på beachen. Helt underbart! Soligt och helt otroligt varmt i vattnet. Duktig som jag är så smörjde jag mig med hög solskyddsfaktor och bättrade på under tiden (jag brukar ju vara lite slarvig med sånt annars...), vill inte ligga och kvida inatt av att vara sönderbränd.

Duktig på att dricka också - bra va Elin;) men kan väl tillägga att det mest va cola och drinkar... så där sjönk dom duktighetspoängen, haha!

Av sommartjugohundraelva - 24 juli 2011 03:04

Vi blev verkligen förvånade när vi gick i vattnet och märkte att vattnet va så mycket varmare än luften, och i luften är det nu på kvällen ca 32 grader!

Så när vi hade badat klart och gick upp så frös vi...Har aldrig badat i sådant varmt vatten förut.

Nu sitter vi på balkongen, dricker lite rosé och njuter av solnedgången.

Av sommartjugohundraelva - 23 juli 2011 22:33

Påvägen till vårt hotell

Medans vi väntade på incheckning så tog vi oss en promenad

Vårt rum blev lite försenat så vi fick varsin drink nere i baren medans vi väntade

När vi äntligen kom upp på vårat rum så blev vi inte besvikna, härlig utsikt och en mindre svit väntade:)