Direktlänk till inlägg 26 juli 2011

Otur

Av sommartjugohundraelva - 26 juli 2011 05:15

När vi kom hem från vingården så gick vi ner på stranden. Jättehärligt som vanligt, vi solade och badade. Men när vi var i vattnet så gjorde det helt plötsligt jätteont i min tå. Jag tog upp foten och tittade, då blödde det från tån och såg att det var ett skärsår. Så vi gick upp. Det gjorde verkligen jätteont och jag gick upp mot hotellet och sköljde av foten, fick plåster av en tjej som jobbade i baren. Hon sa att antingen hade jag skurit mig på en stor snäcka eller blivit "skuren/biten/stucken" av en stingray... Vilket det än va så va det viktigt att skaffa medicin och hålla såret rent för att slippa läskiga infektioner. Så det va bara att ge sig iväg till ett apotek.

Jag har fruktansvärt ont i foten och det strålar upp i benet. Men vi har googlat massor och det ska inte vara någon fara om man sköter om sitt sår, det onda kan hålla på i upp till två dagar. Om man hade otur så kunde foten svullna och bli blå men det har inte min gjort så jag har bara drabbats av en lindrigare version, skönt!

Så mamma och pappa ni behöver inte vara oroliga;)

 
 
Ingen bild

Elin

26 juli 2011 22:15

Fy din stackare :( du måste vara försiktig. Och glöm inte vattnet :) vi saknar dig. hälsa jörgen, puss

sommartjugohundraelva

26 juli 2011 23:31

Tack hjärtat, puss puss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sommartjugohundraelva - 20 augusti 2011 20:12


Slut, ja allt är slut nu känns det som... ledigheten, sommaren, värmen, sena kvällar, kvällsdopp m.m. Och så är det slutbloggat.   Men tack fina ni som har kikat in här och för alla kommentarer jag fått, superkul!   Kram från mig!   ve...

Av sommartjugohundraelva - 13 augusti 2011 15:41


Nu är det dags att bege sig hem till pappa och mamma. Pappa fyller 60 imorgon så ikväll är det kalas!   ...

Av sommartjugohundraelva - 13 augusti 2011 11:24


...hälsar att han trivs med sin nya frisyr och han träffas på Stureplan ikväll;)   ...

Av sommartjugohundraelva - 12 augusti 2011 16:30


Idag tog vi en promenad till Slottet. Vi åt lunch där och efter det så gick vi runt i parken.   ...

Av sommartjugohundraelva - 12 augusti 2011 14:45

Om man vill dekorera sina glas så tipsar Liam här hur man kan göra! (han hade tydligen lärt sig det när han sett på Bolibompa)   1. Gnid en citron längs med glasets kant   2. Doppa glaset i strösocker   3. Tada!   4. Njut a...

Ovido - Quiz & Flashcards