Av sommartjugohundraelva - 1 augusti 2011 23:31

Invånarna här på Bahamas är inte direkt kvicka av sig... Allt tar sån tid. Igår när vi va ute och åt middag vet jag inte hur länge vi fick vänta på maten, tillslut frågade jag vart den tagit vägen... Tids nog kom den och då beställde vi in mer dricka, man skulle ju kunna tänka sig att vi skulle få den på en gång då, men icke!

När man beställer drinkar i strandbaren känns det nästan som om man får vänta tills solen har gått ner och är det så att du ska ha pengar tillbaka så ska du inte vara så säker på att du får se dem igen. Haha ja allt är väldigt olikt med vad vi är vana med hemifrån!

Vi träffade två gubbar idag på stranden som också va här på semester,  de va från USA. Det första de nästan se till oss va: Lazy bahamians;)

När vi skulle checka in på hotellet så ursäktade sig kvinnan bakom disken tre gånger, då va hon tvungen att gå ifrån och sjunga för någon som fyllde år! Charmigt men tänk om det skulle hända hemma i Sverige, man skulle ju tro de blivit knäppa;)

Av sommartjugohundraelva - 1 augusti 2011 23:25

Den frågan har vi ställt oss idag. Vi har varit på stranden hela dagen, solat och badat. Och ändå är vi helt slut nu...

Kanske kvällens middag... krabba

Strandservice;)

Av sommartjugohundraelva - 1 augusti 2011 00:09

Det känns faktiskt som om vi har kommit till paradiset! Bahamas är så fint och mysigt. Nu har vi ju i och för sig bara spenderat eftermiddagen här på hotellet, men vi bor på ett fantastiskt hotell och allt är toppen!

Vacker vy när man kliver ut från receptionen

Vattnet är klart och varmt

Jörgen sitter i poolen som nästan går enda ner till stranden

Av sommartjugohundraelva - 31 juli 2011 23:55

Som tur va hade vi bokat hytt så vi kunde sova lite, vi vågade ju inte göra det natten innan på det hemska hotellet...

Själva kryssningen va inget speciellt, ganska så tråkigt faktiskt. Men den tog oss till underbara Bahamas!

Vi lämnar Port Everglades i Fort Lauderdale.

Utsikt från hyttfönstret. Vi hade hoppats på att få se några delfiner, men det fick vi inte.

Av sommartjugohundraelva - 31 juli 2011 23:45

Hotellet vi tog in på i Fort Lauderdale va allt annat än bra... Vi tänkte vi ska ju bara sova här så det är nog ingen fara. Men vi kan nog inte komma på en enda sak som va bra, jo att det låg nära hamnen så vi hade nära till kryssningen. Duscha vågade vi knappt göra, det kändes som om det skulle komma upp superstora monsterkackerlackor vilken sekund som helst ur avloppet. I handfatet va det stopp. När vi skulle dra för gardinerna för att sova så ramlade de ner. Full insyn i rummet. En kanal på tvn. Lyhört. Dörren gick knappt att stänga. En lampa i hela rummet. Ja listan kan göras lång... Tillslut kunde vi inte göra annat än skratta åt eländet! Inbillsktsjuka blev vi också, vi tyckte det började klia på hela kroppen, vi inbillade oss att vi blivit drabbade av sänglöss;) Men så fort vi lämnade stället så slutade det klia så några löss har vi iallafall inte fått!

En sak är säker - dit återvänder vi ALDRIG!!!

Av sommartjugohundraelva - 30 juli 2011 17:30

Nu är vi påväg till Fort Lauderdale, blir en natt där. Imorgon blir det till att stiga upp tidigt då båten till Bahamas väntar

Har varit lilte dåligt väder där sista dagarna så jag hoppas att det blir bättre tills vi kommer.

Av sommartjugohundraelva - 30 juli 2011 15:39

Igår så åkte vi till restaurangen Red Lobster. Jag älskar ju skaldjur så det blev en middag precis i min smak. Hummerstjärt, scampispett, scampi i vitlökssås och bakad potatis med hummer   Mums!!!

Av sommartjugohundraelva - 30 juli 2011 14:47

Grattis älskade Elin som fyller år idag

Jag önskar dig en superhärlig födelsedag, med tårta och paket

Vi får fira dig sen när vi har kommit hem.

Massor av pussar och kramar till dig!