Alla inlägg under juni 2011

Av sommartjugohundraelva - 30 juni 2011 20:46

I förmiddags så åkte Liam och jag hem till Stockholm igen.

Vi har haft underbara dagar i Skåne


Efter sex timmar i bil så är man lite trött... Mamma och pappa kom över med pizzamiddag och efter det så blev det visning av bilder från vår Skånetripp.

Tack mamma å pappa, precis vad vi behövde!

Nu håller jag på och packar upp och tvättar, ett nödvändigt ont... Men det känns så mycket skönare imorgon att vakna och allt är klart!


Liam sitter och tittar på "Draktränaren". En film vi har sett miljoner (nästan iallafall) gånger, men den är faktiskt riktigt bra även efter 25:e gången!


 

Av sommartjugohundraelva - 29 juni 2011 20:02

Vilken dag vi har haft!!!

Vi va på plats när de öppnade och lämnade när de stängde:) Barnen har haft det toppen, säkert badat sex timmar av sju! Åkt vattenrutchkanor, simmat, hoppat, plaskat.

Vi har även hunnit med lite åkattraktioner, Larven, ballongerna, lilla fritt fall och virvelvinden. Kan säga att jag mådde lite illa efter den sist nämde... Man fick verkligen valuta för pengarna om man säger så... den tog ALDRIG slut;)


Ballongresan  

 


I början av dagen va det inte så mkt folk, Liam vid svampen

 

  Denna rutchkana va favoriten, snabbt gick den också

  


     Bästa kompisarna

Av sommartjugohundraelva - 28 juni 2011 21:14

Imorgon, onsdag, är dagen som Liam och Alice har planerat sen i januari!

Då ska vi till Tosselilla:)

Så nu e det god natt så vi orkar med en heldag med bad, karuseller, djur, glass, lek och skoj! 

   

Av sommartjugohundraelva - 28 juni 2011 18:26

Liam och jag har spenderat hela dagen på stranden i Lomma. Helt underbart!

När vi närmade oss stranden och Liam fick se den vita sanden så sa han: Mamma är vi i Zanzibar nu;)

     

Låååååååånggrunt!!      

Av sommartjugohundraelva - 27 juni 2011 09:36

Igår när vi åkte förbi bondgård efter bondgård på vägen till djurparken så frågade jag Liam:

- Skulle du kunna tänka dig att bli bonde när du blir stor?

- Ja, men jag skulle inte vilja ha grisar då.

- Nähä, du vill alltså inte vara grisbonde?

- Nej, jag skulle mera ha ekorrar tror jag... och en katt om jag inte va allergisk.


 Haha! Min son - den förste ekorrbonden i världen!!!

Av sommartjugohundraelva - 26 juni 2011 19:10

      

Liam Macahan;)

Av sommartjugohundraelva - 26 juni 2011 19:00

Som rubriken säger så var det dit vi åkte idag.

Vi har hälsat på får, tvättbjörnar, lokatter, kossor, hästar, vildsvin, björnar m.m

Som ett större Skansen kan man säga. 

        Liam stod med ryggen till inhängnaden och pratade med oss, sen rätt som det var så va det en tvättbjörn som hade klättrat upp för att hälsa på honom:) 

Ovido - Quiz & Flashcards