Alla inlägg under juli 2011

Av sommartjugohundraelva - 12 juli 2011 13:37

Min son känner sig "asacool" idag!

Imorse så sa han att han kände för att åka och köpa något... Han tog fram sin plånbok och vi for iväg till Vällingby. Där hittade han dessa coola solglajjer som han bara va tvungen att köpa;)

Sen blev det även en Beyblade.

 

Av sommartjugohundraelva - 11 juli 2011 21:14

       


 

Varför köpte jag biggaråer i affären här om dagen när det finns massor runt hörnet  

Av sommartjugohundraelva - 11 juli 2011 21:08

För er som inte är så bekanta med Tony Hawk så kan jag berätta att han är en världsberömd skejtare!

   

Kvällen har bestått av övning, övning och åter övning, skam den som ger sig!

Vi skejtade förbi Emma som även hon gjorde ett försök:)

 


Av sommartjugohundraelva - 11 juli 2011 17:49

Efter en lugn morgon så bestämde vi oss för att ge oss ut och leta efter en sovlampa till Liam. Jag har hängt upp en extra gardin för hans fönster så han ska sova lite längre på morgonen;) å då blir det helt kolsvart när han ska somna...

Vi tog en sväng till Stinsen, men vi hittade ingen, då sa Liam: Men det gör inget jag kan somna utan, det går ju ganska så fort att somna;)

Haha, men vi fick en liten utflykt iallafall!

Vi delade en sushi till lunch.

 


Efter det åkte vi till Sandra och Christian som flyttat i helgen. Vi lämnade rosébubbel så de kan skåla in sitt nya boende. Efter det blev det lek i parken och sen åkte vi hem till min morbror med fru. Liam spelade fotboll med Passe och jag pratade med Lena. Efter en stund kom även min kusin Ludde hem till Liams stora lycka.


Nu har vi kommit hem och ska väl äta lite middag, synd bara att den inte lagar sig utav sig självt...

Av sommartjugohundraelva - 11 juli 2011 09:24

God morgon!

Här hemma har vi precis vaknat. Skönt att Liam har förstått att man ska sova längre på sommarlovet;)

Vi äter frukost framför sommarlovsprogrammet på tv, mysigt att kunna ta det lugnt på morgonen.


Vädret just nu är väldigt molnigt men ganska så varmt. Vi får väl se vad vi hittar på när vi vaknat till och gjort oss färdiga.

Over and out sålänge!


 

Av sommartjugohundraelva - 10 juli 2011 21:05

Liam frågade om han fick titta på mitt örhänge.

- Det går bra men slarva inte bort "pluppen" som sitter bakom bara, svarade jag.

- Nej då mamma!

Efter ett tag så sa han mamma titta när jag trollar.

Han höll pluppen i sin hand och gömde den sen under soffkudden, kolla jag kan trolla bort den!

Efter några gånger och applåder från mig så tog jag min bok och började läsa.


Efter typ 5 minuter så börjar Liam att gråta.

- Men vad är det som har hänt, har du gjort illa dig?

- Gråter å gråter... nä det har jag inte...

- Men vad är det som har hänt då?

- Snörvel och mera gråt... Jag blev tydligen så bra på att trolla så jag trollade bort den där pluppen men nu kan jag inte trolla tillbaka den!!!


Haha då kunde jag knappt hålla mig för skratt!!! En örhängesplupp mindre men vad gör väl det när man har en son med trolleritalanger;)


 

Av sommartjugohundraelva - 10 juli 2011 18:26

Ibland måste man piffa till det lite! Så vi dricker "bubbel" (kolsyrat vatten) med jordgubbar i champagneglas:)

Tjejerna på balkongen under har fest så vi blev lite inspirerade;)


  

Skål!


       

Av sommartjugohundraelva - 10 juli 2011 16:19

  

Full koll på min lille plutt:)

Ovido - Quiz & Flashcards