Alla inlägg under juli 2011

Av sommartjugohundraelva - 15 juli 2011 15:39

Ikväll ska vi hem till Anne Lene med familj och grilla. När vi var där i tisdags hade vi så trevligt så vi kör en repris idag  Eller så vad det så att Liam smörade in sig hos Janne och sa att han ville grilla kött och majskolvar med honom;)


     

Av sommartjugohundraelva - 15 juli 2011 13:07

Ja nu är det nära! Nästa fredag vid denna tid har vi lämnat Paris för ca 2 timmar sedan (mellanlandar där) och vi är i luften påväg mot Miami!


Långflygningar är ju aldrig speciellt roliga, går väl an på ditresan när man har massor att se fram emot men hemresan är alltid så dryg, då vill man bara hem och det fort!


Jag har laddat ner en app till mobilen som visar hur många dagar det är kvar - nedräkning på riktigt nu 

Av sommartjugohundraelva - 14 juli 2011 20:41

Det är så mysigt att läsa kapitelböcker. Varje kväll läser vi ett kapitel i boken. Roligt att tillsammans prata om vad som händer i boken! Vi avslutar med att läsa vad morgondagens kapitel heter, sen försöker vi att komma ihåg det till nästföljande kväll, kan erkänna att det är inte ofta vi kommer ihåg  

   

Vi har läst klart Lillebror-böckerna, nu går vi in på Sune-serien  

Av sommartjugohundraelva - 14 juli 2011 11:57

Åh vad jag längtar tills vi är här!

     

Bilder från hotellet där vi kommer bo  

Av sommartjugohundraelva - 14 juli 2011 11:36

Hjälp! Liam verkar ha krympt...

Av sommartjugohundraelva - 13 juli 2011 09:14

Idag ska vi till min mormor. Eller rättare sagt Liam ska vara där under dagen och jag ska till Caroline och fräscha upp mitt hår:) Vill ju vara fin till resan!

Så snart ska jag skjutsa Liam till Lidingö, hinner med en fika innan jag åker tillbaka till vår ö. Bli ompysslad i ett par timmar och sen tillbaka för att få middag och hämta Liam. Låter som en bra dag   mycket åkande men vad gör man inte för att bli fin;)


Update: Liam och gammelmormor hade en toppen dag med bad, lek och bakning   Och jag hade det trevligt i frisörstolen och blev nöjd med resultatet, syns inte så mkt men det känns fräschare!

Av sommartjugohundraelva - 12 juli 2011 22:14

Skickade ett sms i förmiddags till Anne Lene och frågade om vi fick komma förbi en stund på eftermiddagen. Slutade med att vi istället blev ditbjudna på ugns-pannkakemiddag, älskar spontanitet  

Glada hungriga barn!

Fick bubbel till efterrätt, I like! Va lite förvarnad så vi hade tagit bussen;)

Barnen såg vi knappt på hela kvällen, de lekte och hade det så skoj!

Tack för en trevlig kväll  

Av sommartjugohundraelva - 12 juli 2011 14:20

Solen skiner och jag håller på att packa badväskan... ett tu tre så är himlen svart, det spöregnar och åskar  

 

Liam på balkongen. En minut innan denna bild togs sprang han runt i badbyxor;) vädrets makter kan man aldrig bestämma över...


Ovido - Quiz & Flashcards